DKJL is eigentijds. Bij DKJL nemen we discussie zoals die soms ook op straat gevoerd wordt mee en tillen we het naar een hoger level. DKJL spreekt de taal van een zeer diverse doelgroep.
Als het gaat om gevoelige thema’s houden jongeren zich snel zich afzijdig van een discussie. Of zij geven sociaal wenselijke antwoorden. Maar daarmee signaleer je het probleem niet en kom je niet verder.
De feestelijke, eigentijdse en enigszins ‘eigenwijze’ uitstraling van de onze programma’s zijn uniek en blijken voor de deelnemers belangrijk. Deelnemers zullen dankzij onze trainingen weloverwogen (en vaak genuanceerd) een standpunt innemen. De sterke visuals maken onze programma’s tot iets dat écht van nu is.
Tijdens de programma’s van DKJL voelen deelnemers zich vrij om te zeggen wat ze denken.
De zoektocht naar het Amsterdammertje van het Jaar 2018 is van start gegaan!
DKJL zoekt jonge helden van 8 t/m 18 jaar die in 2018 iets voor een ander hebben betekend, op wat voor manier dan ook. De verkiezing laat zien dat iedereen, hoe jong hij of zij ook is, iets positiefs kan bijdragen.
Als bedrijf of overheidsinstantie ben je altijd in beweging. Maar de jeugd is sneller. Voor je het weet ben je ingehaald.
Daarom faciliteren wij de gelijkwaardige dialoog tussen managers / bestuurders / medewerkers van jouw organisatie met een selectie van ‘debathelden’.
Deze jonge talenten van DKJL nemen geen blad voor de mond en geven ongezouten hun mening. Zo help je jouw organisatie om te weten wat de generatie van morgen raakt.
DKJL ontwikkelt op verzoek nieuw lesmateriaal om actuele onderwerpen bespreekbaar te maken. Voor de doelgroep van 6 tot 26 jaar.
Zo werken wij in opdracht van onder andere het CPNB, Blink Educatie, de Bibliotheek Utrecht, dance4life, de GGD Amsterdam, het Joep Lange Instituut, Cinekid, de Krakeling, de Balie, stichting Stadsmakertjes en stichting Innovatief Onderwijs Nederland (ION).