Discussieren kun je leren

Discussiëren
Debat(battle)
Amsterdammertje van het Jaar
Speechtraining
Partners

DKJL voor bedrijven en organisaties

  • Debat(battle)
    DKJL is eigentijds. Bij DKJL nemen we discussie zoals die soms ook op straat gevoerd wordt mee en tillen we het naar een hoger level. DKJL spreekt de taal van een zeer diverse doelgroep.
    Als het gaat om gevoelige thema’s houden jongeren zich snel zich afzijdig van een discussie. Of zij geven sociaal wenselijke antwoorden. Maar daarmee signaleer je het probleem niet en kom je niet verder.
     
    De feestelijke, eigentijdse en enigszins ‘eigenwijze’ uitstraling van de onze programma’s zijn uniek en blijken voor de deelnemers belangrijk. Deelnemers zullen dankzij onze trainingen weloverwogen (en vaak genuanceerd) een standpunt innemen. De sterke visuals maken onze programma’s tot iets dat écht van nu is.
     
    Tijdens de programma’s van DKJL voelen deelnemers zich vrij om te zeggen wat ze denken.
  • Amsterdammertje van het Jaar
    Het Amsterdammertje van het Jaar 2018 is bekend! DKJL felicieert Norah en Ambrien met deze titel.
     
    DKJL zet jonge helden van 8 t/m 18 jaar, die op wat voor manier dan ook iets voor een ander hebben betekend, in het zonnetje. De verkiezing laat zien dat iedereen iets positiefs kan bijdragen aan de stad waarin hij of zij woont.
  • Debadderen
    Wij brengen verschillende groepen op een positieve manier met elkaar in contact. 

  • Dagvoorzitter
    DKJL bestaat uit een team van energieke, maatschappelijk betrokken enthousiastelingen.
  • Speechtraining
    DKJL is PRAAT EROVER. DKJL verzorgt individuele speechtrainingen en zet deelnemers in hun kracht. Vragen als: “Wie ben ik? Wat is mijn verhaal?” 
  • Puberboard
    Als bedrijf of overheidsinstantie ben je altijd in beweging. Maar de jeugd is sneller. Voor je het weet ben je ingehaald.
    Daarom faciliteren wij de gelijkwaardige dialoog tussen managers / bestuurders / medewerkers van jouw organisatie met een selectie van ‘debathelden’.
     
    Deze jonge talenten van DKJL nemen geen blad voor de mond en geven ongezouten hun mening. Zo help je jouw organisatie om te weten wat de generatie van morgen raakt.


     

  • Lesmateriaal
    DKJL ontwikkelt op verzoek nieuw lesmateriaal om actuele onderwerpen bespreekbaar te maken. Voor de doelgroep van 6 tot 26 jaar.


    Zo werken wij in opdracht van onder andere het CPNB, Blink Educatie, de Bibliotheek Utrecht, dance4life, de GGD Amsterdam, het Joep Lange Instituut, Cinekid, de Krakeling, de Balie, stichting Stadsmakertjes en stichting Innovatief Onderwijs Nederland (ION).
  • Partners
    Samen bereik je meer. Daarom werkt Stichting Discussiëren Kun Je Leren samen met een aantal samenwerkingspartners om haar doelen te bereiken. 
  • Week van het Geld
    Omgaan met geld, schulden en armoede zijn voor veel volwassenen taboeonderwerpen, maar leerlingen zetten het thema ‘geld’ structureel hoog op de agenda. Stichting Discussiëren Kun Je Leren (DKJL)  praat erover en dat doen wij niet alleen in de Week van het Geld.
     
    In 2019 verzorgen wij samen met de gemeente Breda en Wijzer in Geldzaken de officiële opening van de Week van het Geld.

     
    Steeds meer jongeren worstelen met problemen zoals armoede en schulden. Met onze programma’s voor de Week van het Geld genereren we aandacht voor jongeren van bijna of net 18 jaar en hun (vaak zwakke en onzekere) financiële positie. Voor leerlingen in het basisonderwijs en de eerste klassen van het voortgezet onderwijs zetten we in op bewustwording van de waarde van geld en schuldpreventie. In deze programma’s doorbreken we het taboe op armoede en signaleren wij trends.
     
    DKJL is partner van Wijzer in Geldzaken en heeft sinds 2012 veel ervaring opgedaan in het bespreken van financiële verantwoordelijkheid voor een brede doelgroep (van 6 tot 26 jaar). 
     
    De aanpak van DKJL voor de Week van het Geld is simpel en effectief. Wij organiseren masterclasses en een debat over stellingen die dicht bij de leerlingen staan, zoals: “Jongeren zijn zelf verantwoordelijk voor hun schulden” en “Kinderen die in Nederland in armoede opgroeien hebben evenveel kansen als andere kinderen”. Door de masterclasses zorgen wij ervoor dat leerlingen een mening vormen, ze leren die mening te onderbouwen met argumenten en realiseren zich waar hun mening vandaan komt. Zo worden de deelnemers voorbereid op het debat of debatbattle waar ze in gesprek gaan met ervaringsdeskundigen, stakeholders, lokale politici en of schuldhulpverleners.
     

  • Koop een t-shirt
    Altijd al een DKJL t-shirt willen hebben? Vul hier je gegevens in dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.
     
  • MELD HIER JOUW AMSTERDAMMERTJE VAN HET JAAR AAN

     
  • wil JE kennismaken met DKJL? laat HIER je gegevens achter