Discussieren kun je leren

Discussiëren
Partners

Partners

Samen bereik je meer. Daarom werkt Stichting Discussiëren Kun Je Leren samen met een aantal samenwerkingspartners om haar doelen te bereiken. 

Onze samenwerkingspartners in 2018 waren: Bibliotheek Utrecht, CPNB, CPS, GGD Amsterdam, Fawaka Ondernemersschool, Joep Lange Instituut, Menzis, Ninsee, Studio LA, stichting Art.1, stichting Stadsmakertjes & de Vreedzame School.

 

In 2019 kwamen daarbij: het Amsterdam Museum, de Kinderombudsman Metropool Amsterdam, Missing Chapter Foundation, de OBA, de Weekendacademie & Wijzer in Geldzaken.

 

Gemeente Almere, gemeente Amsterdam, stadsdeel Oost, stadsdeel West, gemeente Purmerend, gemeente Zaanstad, gemeente Midden-Groningen, Rabobank de Langstraat, gemeente Waalwijk, gemeente Heusden, gemeente Loon op Zand & gemeente Nissewaard, stichting Florentine, Fonds 21, BJACOW, het ministerie van SZW, het ministerie van OC&W, Hogeschool van Amsterdam, Universiteit Utrecht, de Balie, Muziekgebouw & Q Factory.

 

SCHOLEN WAARMEE WE SAMENWERKEN:

3e Dalton, de Achthoek, Agatha Snellen School (Utrecht), Al Yaqoet, Aldoende, Aletta Jacobs College (Hoogezand), Al Jawhara, Arte college (Almere), Baken Poort (Almere), Bijlmerdrie, Buitenhout college (Almere), Calvijn College, CBS Coolsma (Driebergen-Rijsenburg), Clusius college Purmerend, Cornelis Jetse, Cosmicus (Rotterdam), D’Oultremont (Drunen), Da Vinci College (Purmerend), Daltonschool de Meer, De Akkers (Spijkenisse), De Archipel, De Blauwe Aventurijn (Utrecht), De Blauwe Lijn, De Brink, De Burght, De Catamaran, De Dapper, De Globe, De Henricus, De Kaap, De Kraal, De Krijtmolen, De Ontplooiing, De Overlaat (Waalwijk), De Pijler (Rotterdam), De Poolster, De Roos, De Schakel, De Spaarndammerhoutschool, De Springstok, De Ster, De Tamboerijn, De Toekomst, De Witte Olifant, Dokter Müller College (Waalwijk), Dr E.Boekmanschool, Echnaton (Almere), Eerste Openluchtschool, El Amien 1, El Amien 2, Elout, Fiep Westendorpschool, Flevoparkschool, Geert Grooteschool, Globetrotter (Rotterdam), Het Zwaluwnest (Amersfoort), Holendrechtschool, Huizingaschool, IJburg College, IJpleinschool, de Indische buurt school, Jan van Egmond Lyceum (Purmerend), Joop Westerweelschool, ’t Klaverblad, de Knotwilg, Leonardo Da Vincischool, Lidwina, Louis Bouwmeesterschool, Lukasschool, Lumion, MAVO Muurhuizen (Amersfoort), Meergronden (Almere), MET Praktijkonderwijs (Waalwijk), MKC Zeeburgereiland, Mobiel, Narcis Querido, Nellestein, Nicolaas Maes, Onze Wereld, Openbare Scholengemeenschap Bijlmer, Oscar Carrë, Overhoeks, Pieter Jelles Troelstraschool, Poseidon, Pro Almere (Almere), Pro Rege, RKB de Rietvink (Zaandam), ROC TOP Start, ROC van Amsterdam - Da Costastraat, ROC van Amsterdam - Gare dur Nord, ROC van Amsterdam - Westpoort, ROC van Amsterdam - Zuidoost, ROC van Flevoland (Almere), Rosaschool, Saenredam (Zaandijk), ’t Samenspel, SBO de Kans, Spinoza 20 First, St. Michaël College (Zaandam), Theo Thijssenschool, Tijl Uilenspiegelschool, Toermalijn (Spijkenisse), Trias VMBO (Krommenie), Tweede Openluchtschool, Tweespan (Heenvliet), Twiskeschool, Van Haestrechtcollege (Kaatsheuvel), de Vinse School, Walewyc Mavo (Waalwijk), de Waterkant, de Wereldschool, Wereldwijs, Westerparkschool, Willem van Oranje college (Waalwijk), Willemsparkschool, Willibrordschool & Zaanlands Lyceum (Zaandam).

 

DKJL HEEFT SINDS 1 JANUARI 2014 EEN ANBI-STATUS.

 

Referenties: 

Resalieke Vlieger (projectmanager Week van het Geld/ Wijzer in Geldzaken): “Jullie formule werkt! Ik ben bij jullie debatbattles geweest. Het plezierén de professionaliteit spatten ervan af. De leerlingen weten zich uitstekend te verwoorden. Vaak duidelijker en mooier dan een volwassene.”

 

Simone Kukenheim (voormalig onderwijswethouder gemeente Amsterdam): “Amsterdammers zijn al mondig, maar sommige mensen vragen zich af: ‘Wat is er aan de hand met onze kinderen?’ Nou, wat er aan de hand is, is Discussiëren Kun Je Leren. Ik wil het hele team ontzettend feliciteren en een groot compliment maken voor wat jullie al tien jaar in Amsterdam neerzetten.”

 

Jetta Klijnsma (voormalig staatssecretaris Sociale Zaken en Werkgelegenheid): “Discussiëren Kun Je Leren werkt heel aanstekelijk. Het valt me echt op dat jongeren naar elkaar luisteren. Ze komen met tips voor mij. Dat isécht een cadeautje.”

 

Shaker (Global Dance Centre): “Dankzij mijn werk ontmoet ik jongeren met verschillende achtergronden. Wij hadden de eer om de act tijdens de debatbattle te verzorgen. Ik heb al veel gezien, maar dit evenement raakte me. DKJL draagt bij aan een betere toekomst voor de jeugd.” Online over DKJL: “They are doing an amazing job!”

 

Jerzy Soetekouw (wethouder sociaal domein gemeente Almere): “Het goede gesprek over een moeilijk thema is gevoerd. Complimenten het was echt waanzinnig. DKJL is een fantastisch initiatief omdat het talent van kinderen naar voren komt, ze leren voor zichzelf opkomen en dat het niet eng is om je eigen mening te verkondigen.”

 

Roy Vinke (GGD Amsterdam): “De energie spat van het debat af. Aan Chantal kun je zien dat ze dit al jaren doet. DKJL spreekt de taal van de doelgroep en gaat geen gevoeligheden uit de weg. De stelling (hiv is je eigen schuld) ‘schuurde’ maar langzaam kwam het besef datwe het daarover móesten hebben om verder te kunnen.”

 

Docent Hogelant: “Deze mensen snappen het. DKJL is gewoon goed onderwijs.”

 

Student ROC: “Jullie luisteren echt naar ons. Jullie doen het écht heel goed.”

 

Student ROC: “Jullie hebben geen oordeel. Jullie praten op een leuke manier en zijn geïnteresseerd in andermans mening.”