Discussieren kun je leren

  • Amsterdamse Debatbattle 2016

    Amsterdamse Debatbattle 2016


    180 nationaliteiten
     
    De Amsterdamse Debatbattle was écht het feestje van 180 nationaliteiten. Onze juryleden Andrew Makkinga ('t Lagerhuis), Tim Hofman (BNN) en Stijn Fransen (GTST) kroonden Samia van de As Siddieq Noord tot debatheldin van 2016.
     
  • ION DeBattle
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0002
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0005
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0009
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0011
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0012
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0014
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0018
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0020
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0022
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0024
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0027
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0028
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0029
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0040
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0043
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0044
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0049
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0054
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0055
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0061
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0062
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0064
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0065
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0068
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0070
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0071
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0076
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0077
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0080
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0090
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0096
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0097
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0099
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0100
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0101
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0102
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0107
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0108
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0127
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0132
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0135
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0139
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0142
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0149
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0150
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0151
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0153
    • DeBattleOnderwijsdagen_lo_0154

    ION DeBattle


    Hoe digi-wijs ben jij?!
    We leven in een tijd waarin de technologie razendsnel ontwikkelt. Dit heeft veel impact op de maatschappij en de wijze waarop we deze inrichten. Leerlingen worden vandaag opgeleid voor een toekomst waarvan we nog niet kunnen overzien hoe deze eruit zal zien. Het onderwijs moet daarom mee in de ontwikkeling. Niet morgen, maar vandaag. Hoog tijd voor een discussie over de digitalisering van het onderwijs.
  • Battle van SZW 2016
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0018
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0026
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0036
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0039
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0044
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0045
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0046
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0048
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0052
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0054
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0056
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0058
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0064
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0073
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0075
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0077
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0078
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0082
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0088
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0093
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0095
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0100
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0104
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0105
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0107
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0109
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0110
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0113
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0121
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0124
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0136
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0141
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0142
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0146
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0147
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0148
    • DKJL_Hoorn_SZW_lo_0155

    Battle van SZW 2016


    Ben jij financieel volwassen?
    18. En nu?!!!
     
    Veel jongeren die de leeftijd van 18 jaar bereiken blijven financieel afhankelijk van hun ouders. Hoe zorgen wij ervoor dat zij het zelfvertrouwen en de financiële zelfstandigheid bereiken die zij nodig hebben voor hun volwassenheid? Dat doen wij door een eigentijdse en constructieve discussie; masterclasses DKJL en de Battle van SZW.
     
  • Hoorn talks.

    Battle Week van het Geld 2016
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0002
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0004
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0006
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0013 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0014 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0019 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0025 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0029 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0033 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0054 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0062 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0064 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0066 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0067 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0068 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0071 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0072 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0073 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0074 - kopie
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0079
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0083
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0084
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0088
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0089
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0090
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0092
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0099
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0108
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0111
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0118
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0123
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0131
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0132
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0147
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0152
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0156
    • DKJL_Hoorn_MoneyTalks_lo_0167

    Battle Week van het Geld 2016


    Money talks in Hoorn
    Steeds meer jongeren steken zich in de schulden. Volgens veel leerkrachten hebben leerlingen vaak geen idee van de waarde van geld. Discussiëren Kun Je Leren en de gemeente Hoorn willen dit bespreekbaar maken. Dat doen wij met de Battle van de Week van het Geld.
     
  • Battle van 't Vrije Woord 2015
    • Debat_Vrije_Woord_high_0001
    • Debat_Vrije_Woord_high_0002
    • Debat_Vrije_Woord_high_0003
    • Debat_Vrije_Woord_high_0004
    • Debat_Vrije_Woord_high_0005
    • Debat_Vrije_Woord_high_0006
    • Debat_Vrije_Woord_high_0007
    • Debat_Vrije_Woord_high_0008
    • Debat_Vrije_Woord_high_0009
    • Debat_Vrije_Woord_high_0010
    • Debat_Vrije_Woord_high_0011
    • Debat_Vrije_Woord_high_0012
    • Debat_Vrije_Woord_high_0013
    • Debat_Vrije_Woord_high_0014
    • Debat_Vrije_Woord_high_0015
    • Debat_Vrije_Woord_high_0016
    • Debat_Vrije_Woord_high_0017
    • Debat_Vrije_Woord_high_0018
    • Debat_Vrije_Woord_high_0019
    • Debat_Vrije_Woord_high_0020
    • Debat_Vrije_Woord_high_0021
    • Debat_Vrije_Woord_high_0022
    • Debat_Vrije_Woord_high_0023
    • Debat_Vrije_Woord_high_0024
    • Debat_Vrije_Woord_high_0025
    • Debat_Vrije_Woord_high_0026
    • Debat_Vrije_Woord_high_0027
    • Debat_Vrije_Woord_high_0028
    • Debat_Vrije_Woord_high_0029
    • Debat_Vrije_Woord_high_0030
    • Debat_Vrije_Woord_high_0031
    • Debat_Vrije_Woord_high_0032
    • Debat_Vrije_Woord_high_0033
    • Debat_Vrije_Woord_high_0034
    • Debat_Vrije_Woord_high_0035
    • Debat_Vrije_Woord_high_0036
    • Debat_Vrije_Woord_high_0037
    • Debat_Vrije_Woord_high_0038
    • Debat_Vrije_Woord_high_0039
    • Debat_Vrije_Woord_high_0040
    • Debat_Vrije_Woord_high_0041
    • Debat_Vrije_Woord_high_0042
    • Debat_Vrije_Woord_high_0043
    • Debat_Vrije_Woord_high_0044
    • Debat_Vrije_Woord_high_0045
    • Debat_Vrije_Woord_high_0046
    • Debat_Vrije_Woord_high_0047
    • Debat_Vrije_Woord_high_0048
    • Debat_Vrije_Woord_high_0049
    • Debat_Vrije_Woord_high_0050
    • Debat_Vrije_Woord_high_0051
    • Debat_Vrije_Woord_high_0052
    • Debat_Vrije_Woord_high_0053
    • Debat_Vrije_Woord_high_0054
    • Debat_Vrije_Woord_high_0055
    • Debat_Vrije_Woord_high_0056
    • Debat_Vrije_Woord_high_0057
    • Debat_Vrije_Woord_high_0058
    • Debat_Vrije_Woord_high_0059
    • Debat_Vrije_Woord_high_0060
    • Debat_Vrije_Woord_high_0061
    • Debat_Vrije_Woord_high_0062
    • Debat_Vrije_Woord_high_0063
    • Debat_Vrije_Woord_high_0064
    • Debat_Vrije_Woord_high_0065
    • Debat_Vrije_Woord_high_0066
    • Debat_Vrije_Woord_high_0067
    • Debat_Vrije_Woord_high_0068
    • Debat_Vrije_Woord_high_0069
    • Debat_Vrije_Woord_high_0070
    • Debat_Vrije_Woord_high_0071
    • Debat_Vrije_Woord_high_0072
    • Debat_Vrije_Woord_high_0073
    • Debat_Vrije_Woord_high_0074
    • Debat_Vrije_Woord_high_0075
    • Debat_Vrije_Woord_high_0076
    • Debat_Vrije_Woord_high_0077
    • Debat_Vrije_Woord_high_0078
    • Debat_Vrije_Woord_high_0079
    • Debat_Vrije_Woord_high_0080
    • Debat_Vrije_Woord_high_0081
    • Debat_Vrije_Woord_high_0082
    • Debat_Vrije_Woord_high_0083
    • Debat_Vrije_Woord_high_0084
    • Debat_Vrije_Woord_high_0085
    • Debat_Vrije_Woord_high_0086
    • Debat_Vrije_Woord_high_0087
    • Debat_Vrije_Woord_high_0088
    • Debat_Vrije_Woord_high_0089
    • Debat_Vrije_Woord_high_0090
    • Debat_Vrije_Woord_high_0091
    • Debat_Vrije_Woord_high_0092
    • Debat_Vrije_Woord_high_0093
    • Debat_Vrije_Woord_high_0094
    • Debat_Vrije_Woord_high_0095
    • Debat_Vrije_Woord_high_0096
    • Debat_Vrije_Woord_high_0097
    • Debat_Vrije_Woord_high_0098
    • Debat_Vrije_Woord_high_0099
    • Debat_Vrije_Woord_high_0100
    • Debat_Vrije_Woord_high_0101
    • Debat_Vrije_Woord_high_0102
    • Debat_Vrije_Woord_high_0103
    • Debat_Vrije_Woord_high_0104
    • Debat_Vrije_Woord_high_0105
    • Debat_Vrije_Woord_high_0106
    • Debat_Vrije_Woord_high_0107
    • Debat_Vrije_Woord_high_0108
    • Debat_Vrije_Woord_high_0109
    • Debat_Vrije_Woord_high_0110
    • Debat_Vrije_Woord_high_0111
    • Debat_Vrije_Woord_high_0112
    • Debat_Vrije_Woord_high_0113
    • Debat_Vrije_Woord_high_0114
    • Debat_Vrije_Woord_high_0115
    • Debat_Vrije_Woord_high_0116
    • Debat_Vrije_Woord_high_0117
    • Debat_Vrije_Woord_high_0118
    • Debat_Vrije_Woord_high_0119
    • Debat_Vrije_Woord_high_0120
    • Debat_Vrije_Woord_high_0121
    • Debat_Vrije_Woord_high_0122
    • Debat_Vrije_Woord_high_0123
    • Debat_Vrije_Woord_high_0124
    • Debat_Vrije_Woord_high_0125
    • Debat_Vrije_Woord_high_0126
    • Debat_Vrije_Woord_high_0127
    • Debat_Vrije_Woord_high_0128
    • Debat_Vrije_Woord_high_0129
    • Debat_Vrije_Woord_high_0130
    • Debat_Vrije_Woord_high_0131
    • Debat_Vrije_Woord_high_0132
    • Debat_Vrije_Woord_high_0133
    • Debat_Vrije_Woord_high_0134
    • Debat_Vrije_Woord_high_0135
    • Debat_Vrije_Woord_high_0136
    • Debat_Vrije_Woord_high_0137
    • Debat_Vrije_Woord_high_0138
    • Debat_Vrije_Woord_high_0139
    • Debat_Vrije_Woord_high_0140
    • Debat_Vrije_Woord_high_0141
    • Debat_Vrije_Woord_high_0142
    • Debat_Vrije_Woord_high_0143
    • Debat_Vrije_Woord_high_0144
    • Debat_Vrije_Woord_high_0145
    • Debat_Vrije_Woord_high_0146
    • Debat_Vrije_Woord_high_0147
    • Debat_Vrije_Woord_high_0148
    • Debat_Vrije_Woord_high_0149
    • Debat_Vrije_Woord_high_0150
    • Debat_Vrije_Woord_high_0151
    • Debat_Vrije_Woord_high_0152
    • Debat_Vrije_Woord_high_0153
    • Debat_Vrije_Woord_high_0154
    • Debat_Vrije_Woord_high_0155
    • Debat_Vrije_Woord_high_0156
    • Debat_Vrije_Woord_high_0157
    • Debat_Vrije_Woord_high_0158
    • Debat_Vrije_Woord_high_0159
    • Debat_Vrije_Woord_high_0160
    • Debat_Vrije_Woord_high_0161
    • Debat_Vrije_Woord_high_0162

    Battle van 't Vrije Woord 2015


    Speak up!
     
    Leerlingen uit de tweede klas van ’t Sweelinck, Caland 2, MCO, HLW, IVKO en leerlingen uit het eerste leerjaar van ROC Westpoort werden uitgedaagd om bekende journalisten, hoofdredacteuren en politici te adviseren over de stellingen: “De media hebben een té grote invloed op de beeldvorming van jongeren.” en: “De vrijheid van meningsuiting heeft alleen zin als iedereen alles mag.”
  • Battle van SZW i.s.m Hi KPN
    • DeBattle_0004
    • DeBattle_0008
    • DeBattle_0009
    • DeBattle_0012
    • DeBattle_0014
    • DeBattle_0015
    • DeBattle_0092 klein

    Battle van SZW i.s.m Hi KPN


    'Wiens telecomschuld is het eigenlijk?!'
    Veel jongeren zijn in het bezit van de nieuwste smartphone. Toch hebben zij vaak geen idee dat zij met elke handeling die zij doen op hun telefoon geld uitgeven. Deze kosten worden gezien als dé oorzaak van financiële problemen of schulden bij jongeren.